Sammen med HÅG markerte vi 40 år med den ikoniske Capisco-stolen

I 2024 gikk den Peter Opsvik-designede kontorstolen inn i sitt førtiende år, og ble markert med en storstilt kampanje av HÅG.

Denne milepælen gav HÅG merkevaren en mulighet til å hedre Capisco sin designarv, i tillegg til oppfriske og styrke merkeidentiteten sin.

Sammen med Bielke&Yang har vi stått for identitetsjustering, jubileumskampanje og historiefortelling gjennom foto, film og tekst. 

Kampanjen og identitetsarbeidet ble utviklet parallelt, og tok utgangspunkt i HÅGs store og rike arkiv. Vi utviklet en moderne versjon av en 90-talls fotoserie som viser de mange sittestillingene HÅG Capisco legger til rette for.

Bevegelsesfrihet er en sentral del av HÅGs merkevare og filosofi. Derfor var det naturlig å ta det med videre som en rød tråd, og samtidig åpne for nye måter å snakke om kjernen deres på.

Som en del av kampanjen besøkte Bow studioet til Peter Opsvik for å snakke om designfilosofi, prosess og bevegelsesfrihet. I dag er det sønnen Tor som driver både studioet og visjonen videre. Dette kan du lese mer om her.